.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلامت ۵۰۰ هزار مسافر ورودی به مازندران پایش شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از اجرای طرح غربالگری سلامت در مبادی خروجی استان با هدف شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا خبرداد و گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار نفر پایش شدند.

به گزارش شمال نیوز، مجتبی اکبری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به موجب مصوبات این ستاد مقرر شد طرح غربالگری و پایش سلامت افراد با هدف شناسایی و تفکیک مبتلایان به ویروس کرونا با محوریت و مدیریت جمعیت هلال احمر و مشارکت نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اجرای همه ساله طرح امداد و نجات نوروزی، اضافه کرد: هر سال در این ایام جمعیت هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی در خدمت مردم و مسافران نوروزی بود، اما امسال با توجه به گسترش ویروس کرونا، این طرح با هدف پایش و غربالگری مبتلایان کرونا توسط هلال احمر در مبادی خروجی استان اجرا می‌شود.

 

اکبری با اشاره به اینکه این طرح دراستان مازندران براساس مصوبات ستاد استانی از روزهای قبل آغاز شده بود و تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز پایش و غربالگری شده اند گفت: در راستای مصوبات ستاد استانی مهارکرونا مقرر شد تیم‌های امداد ونجات جمعیت هلال احمر به عنوان خط اول مقابله با کرونا با استقرار در پست‌های ایجاد شده در مبادی خروجی استان نسبت به پایش سلامت و تب سنجی همه مسافرین اقدام کنند.

 

اکبری با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی استان و نیروی انتظامی در این فرایند مشارکت دارند افزود: هدف از این اقدام شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری مزبور یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است.

 

وی گفت: دراین عملیات افراد مشکوک جهت اقدامات بعدی نظیر قرنطینه و طی مراحل درمانی به گروه بهداشت و درمان مستقر در ایستگاههای مذکور هدایت می‌شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: جمعیت هلال احمراستان مازندران از نخستین روز اجرای برنامه استانی مقابله با کرونا با بکارگیری تمام ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری، در راستای کاهش آلام بشری و صیانت از سلامت مردم مشارکتی فعال دارد وافزون بر برنامه فوق، دهها برنامه ابتکاری نظیر تهیه و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی، اطلاع رسانی گسترده میدانی، ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد، اجرای طرح حمایت از سلامت سالمندان از طریق ارتباط تلفنی با افراد مذکور و همچنین اجرای طرح هاتفان امید را اجرایی کرده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.